Transportavimo dėka
galima iš vienos vietos į kitą pervežti krovinius, prekes ar
žaliavas. Visa transporto sistema susideda iš sausumos transporto
(automobilių, traukinių, vilkikų...), taip pat vandens bei oro
transporto.
Kiekviena transportavimo
rūšis turi privalumų ir trūkumų, todėl prieš pasirenkant,
kokiu būdu gabenti krovinį, reikėtų atsižvelgti į konkretaus
krovinio transportavimui keliamus reikalavimus ir specifinius
poreikius, o pagal tai priimti sprendimą.
Pelningiausias
transportavimas Lietuvoje šiuo metu yra
laivų ir geležinkelio transportas. Po jų seka kroviniųpervežimas autotransportu.
Dėl krovinių pervežimo
dažnai kyla daug diskusijų tarp politikų. Turbūt niekam ne
paslaptis, kad Lietuvos vežikai dažnai turi problemų kirsdami
sieną su Baltarusija. Ši šalis visomis jėgomis stengiasi
apsaugoti savo interesus. Dėl tam tikrų priežasčių Lietuva
vengia tokio paties elgesio (viena iš priežasčių yra ta, kad ji
priklauso Europos Sąjungai).
Lietuvoje krovinių transportavimas yra naudingas valstybei. Jis pritraukia nemažai lėšų
į biudžetą, be to – įdarbina didelį kiekį žmonių, todėl
mažina bedarbystę. Darbo vietos atsiranda ir vežėjams, ir
vadybininkams, ir remontininkams, informatikams, sandėlio
darbuotojams ir netgi statybininkams, kurie stato logistikos centrus.
Prisiminus Sovietų
Sąjungą – galime pastebėti, kad nuo tų laikų labai pasikeitė
krovinių pervežimų kokybė Lietuvoje. Atsidarius sienoms ši
sritis pradėjo sparčiai vystytis. Smarkiai pagerėjo transportavimo
kokybė. Taip pat tapo prieinamos naujos kartos transporto priemonės.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą