2013 m. kovo 4 d., pirmadienis

Transportavimas Lietuvoje


Transportavimo dėka galima iš vienos vietos į kitą pervežti krovinius, prekes ar žaliavas. Visa transporto sistema susideda iš sausumos transporto (automobilių, traukinių, vilkikų...), taip pat vandens bei oro transporto.

Kiekviena transportavimo rūšis turi privalumų ir trūkumų, todėl prieš pasirenkant, kokiu būdu gabenti krovinį, reikėtų atsižvelgti į konkretaus krovinio transportavimui keliamus reikalavimus ir specifinius poreikius, o pagal tai priimti sprendimą.

Pelningiausias transportavimas Lietuvoje šiuo metu yra laivų ir geležinkelio transportas. Po jų seka kroviniųpervežimas autotransportu.

Dėl krovinių pervežimo dažnai kyla daug diskusijų tarp politikų. Turbūt niekam ne paslaptis, kad Lietuvos vežikai dažnai turi problemų kirsdami sieną su Baltarusija. Ši šalis visomis jėgomis stengiasi apsaugoti savo interesus. Dėl tam tikrų priežasčių Lietuva vengia tokio paties elgesio (viena iš priežasčių yra ta, kad ji priklauso Europos Sąjungai).

Lietuvoje krovinių transportavimas yra naudingas valstybei. Jis pritraukia nemažai lėšų į biudžetą, be to – įdarbina didelį kiekį žmonių, todėl mažina bedarbystę. Darbo vietos atsiranda ir vežėjams, ir vadybininkams, ir remontininkams, informatikams, sandėlio darbuotojams ir netgi statybininkams, kurie stato logistikos centrus.

Prisiminus Sovietų Sąjungą – galime pastebėti, kad nuo tų laikų labai pasikeitė krovinių pervežimų kokybė Lietuvoje. Atsidarius sienoms ši sritis pradėjo sparčiai vystytis. Smarkiai pagerėjo transportavimo kokybė. Taip pat tapo prieinamos naujos kartos transporto priemonės.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą